woensdag 12 september 2007

Peru dag 6 - 9

Dag 6

Dus weldegelijk opgestaan om u om met het busje naar de concors te gaan kijken. Ik begon mij eigenlijk al een simpele toerist te voelen, want we stopten in elk dorpje om de lokale marktjes te bezoeken speciaal voor toeristen en dat is dus eigenlijk niet direct mijn ding. Maar goed, na enige tijd dan toch toegekomen op het viewpoint en daar hebben we enkele condors gezien op zeer dichte afstand. Je moet weten dat die vogels een spanwijdte hebben van zo´n 3 meter. Als je dat dus van dichtbij ziet is dat wel spectaculair. Spijtig dat de beestjes beschermd zijn want anders zou ik er wel eentje willen proberen.

Na het bekijken van de condors, zijn we doorgereden naar Cabanaconde (3287m), waar we rond de middag klaar stonden voor vertrek van dag 1 van de trektocht richting Llahuar (2020m). Het kwam dus neer op 3 dalen en 1 uur sterk stijgen. Dalen was geen probleem, maar het stijgen was veel minder. Toegekomen in Llahuar was er wel een warm waterbad met prachtig zicht op de sterrenhemel. Zoiets vind je nergens denk ik. Dus uiteindelijk echt wel de moeite om di afdaling te doen.

Dag 7

Vandaag van Llahuar (2020m) naar Fure (2760m). Aangezien het eerste deel sterk stijgen was, en we dit niet in de zon wilden doen, moesten we dus vroeg vertrekken. Niet echt ideaal voor een avondmens. Ook al lijkt die 700 meter niet veel. Het was toch afzien. Zeker met een linker knie die meewil. Tegen de middag aangekomen in Fure, waar we de mogelijkheid hadden om naar de waterval te gaan kijken (nog eens 2u stappen). Daarvoor heb ik dus gepast en dus rustig met enkele anderen in Fure gebleven.

Dag 8

Van Fure (2760m) naar Oasys (2180m). Alweer voornamelijk dalen, maar het dalen zit hem vooral op het einde. Van in het begin had ik terug last van mijn linkerknie, maar toen heb ik de reflex gel van Werner eens geprobeerd. En jawe, die deed wonderen. Rond de middag waren we in Oasys. Eigenlijk is dat het dorpje dat je in 1 dag van Cabanacodne kan bereiken. Maar dat is dus voor de dutsen. Beter de hele colca canyon doen ;-)
Nu komt het einde. De bedoeling was om op dag 9 om 2 ´s nachts te vertrekken terug naar Cabanaconde. Zo´n 1200 meter stijgen in 4,5u tijd, want om 20 voor 7 vertrok de bus naar Arequipa. Die moesten we halen of het was nog een nachtje wachten in Cabanaconde. Aangezien ik een avondmens ben, net als Stijn en Werner hebben we besloten om op dag 7 om 8u ´s avonds reeds te beginnen aan de klim. Jawel in de pikkendonker, stijl omhoog. Gelukkig ging de gids Victor mee naar boven om de weg te tonen. Maar na helemaal tot het uiterste te zijn gegaan kwamen we om 23u aan in Cabanaconde. Daar was er nog een winkeltje op waar we natuurlijk een fles pisco hebben gekocht en een fles sprite. Slapen konden we doen in het lokale restaurant op de tafels. Voor wie er ooit nog komt, op de tafel als je binnenkomt hebben we niet gelegen ;-)
In het restaurant hebben we nog enkele pisco´s gedronken en dan voor 4uurkes gaan slapen.

Dag 9
Terugreis naar Arequipa, waar ik dus nu zit. Dat is dus een busreis van 6 uur, terug over die piek van 4900 meter. Deze keer met een bloedneus tot gevolg. Geen coca blaadjes meer gebruikt (coca is niet hetzelfde als cocaine, maar het wordt er denk ik wel van gemaakt).
Aangekomen in Arequipa zijn we terug kip met frieten gaan eten en daarna terug een poging tot diefstal meegemaakt, deze keer bij Kevin. Maar we worden slimmer, en hij heeft dus zijn fototoestel terug.
Daarna ben ik eventjes gaan slapen en na een douchke ben ik fruit en water gaan kopen. Nu zit ik terug achter een pc´ke en binnen 5 minuten gaan we gaan eten of drinken.

Morgen vertrekken we richting cusco, met tussenstop in een dorp waar ze zelf een brug over de rivier vlechten. Het zal dus weer enkele dagen duren alvorens ik nog iets blog.

1 opmerking:

etienne zei

Wat het gestolen fotoapparaat betreft zeker nog wachten vooraleer een nieuw aan te schaffen. Eerst erover te spreken. (fiscale aftrekbaarheid ?

Lastige maar prettige dagen !

Etienne.