donderdag 16 augustus 2007

Eindelijk zo goed als terug weer onder de levenden, na enkele dagen uitgeteld te zijn.

Wat is de bedoeling van deze blog:
- info over waar ik mee bezig ben (yep, stuff for geeks)
- als er nog tijd over blijft, hier en daar een beetje stuff over non geek stuff (or the non nurdy stuff)

Waar zijn we dus momenteel mee bezig:
Een beetje vanalles, gaande van webapps tot soa tot rich client apps. Momenteel ben ik wat betreft nieuwigheden bezig met JBossCache te ontdekken en ik moet zeggen, I'm not convinced. Ofwel mis ik nog iets, maar ik heb de indruk dat de interfacing om er mee te werken niet echt volledig is. Wel moet ik vertellen dat ik enkel nog maar met TreeCache heb gewerkt (en niet met PojoCache). Je zou dan toch verwachten dat je envoudig een dergelijke tree can accessen, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Je moet dan ook een bijkomende interface layer zelf schrijven om met die cache te kunnen werken.

So far about JBossCache, laat ons hopen dat ik mijn mening nog kan herzien in de toekomst. Dus iets helemaal anders nu: eclipse 3.3
One word: Great! Good interfacing, nice looking, and still one of the best. But I'm having one problem: PermGens! Ik ben dus blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft (by the way, I work on linux). Blijkbaar zou het aanpassen van de memory settings een oplossing moeten bieden, maar dat is niet echt het geval. Een ander probleem zou lpr (linux printing) zijn. Er zou blijkbaar in gnome een endless loop zitten en aangezien eclipse lpr gebruikt, zou dit permgens geven. Deze oplossing heb ik dus nog niet bekeken of geprobeerd, maar als het probleem blijft zal ik het dus wel eens een kans moeten geven.

Geen opmerkingen: